Bannerkrigen

Professioner

Til Bannerkrigen har man mulighed for at gøre sin karakter lidt speciel ved at vælge en profession. De fleste professioner stiller dog krav til dit kostume, så hvis du møder op uden at opfylde disse krav, så får du kun lov til at spille bonde.

Forskellige våben kan kun bruges af nogle specielle professioner, men det kan du se i tabellerne herunder.

Er du selv interesseret i at lave et rollespilssværd, så har vi en god guide liggende på Høng-Crewets hjemmeside: Guide til Gaffasværd

Bonde

Kropspoint:
3
Våben:
Ét ethåndsvåben
Krav:
Ingen

Kriger

Kropspoint:
4
Våben:
Alle nærkampsvåben (men kun ét). Skjold.
Krav:
Våbenkofte med et krigersymbol på brystet/forsiden. Symbolet kan f.eks. være en drage, et skjold, et sværd eller en borg.

Præst

Kropspoint:
3
Våben:
Ét ethåndsvåben.
Magi:
Helbredelse

Kan bruges to gange.

En håndspålæggelse som giver den pårørte alle sine kropspoint tilbage.

Magi:
Velsignelse

Kan bruges én gang.

Et ritual som giver et ekstra midlertidigt kropspoint til alle, der deltager i ritualet.

For at bruge magien, skal alle, der vil velsignes, stille sig i en cirkel. Præsten siger først sin guds bøn, og den gentager personen til højre for præsten. Derefter næste person til højre for. Dette fortsætter indtil gudens bøn har været sagt af alle. Bønnerne kan ses for hver gud under racerne.

Det midlertidige kropspoint varer indtil næste kamp. Uanset om man tager skade eller ej.

Man kan kun have én velsignelse på sig ad gangen.

Krav:
Præsteslag med symbol for en af racens guder.

Troldmand

Kropspoint:
3
Våben:
Ét ethåndsvåben
Magi:
Kommando

Kan bruges to gange.

En pegeformular der får offeret til at udføre den étstavelseskommando, som man befaler.

Man bruger magien ved at pege på en person og råbe "Kommando" efterfulgt af kommandoen. F.eks. "Kommando: Hop!", så skal den, man peger på, hoppe.

En populær kommando er "Kommando: Rul!".

Hvis den man bruger magien på ikke udfører kommandoen (personen opdagede det måske ikke), så er magien ikke brugt.

Magi:
Frygt

Kan bruges én gang.

En pegeformular som får offeret til at flygte. Offeret skal flygte fra troldmanden så hurtigt som muligt i 10 sekunder.

Magien bruges ved at pege på en person og råbe "Frygt!".

Hvis den man bruger magien på ikke udfører kommandoen (personen opdagede det måske ikke), så er magien ikke brugt.

Krav:
Troldmandskåbe

Spejder

Kropspoint:
3
Våben:
To ethåndsvåben. Bue og pil
Evne:
Snige

Som spejder kan man snige sig skjult rundt.

Man lægger sit våben væk (f.eks. i bæltet eller skeden så man ikke længere har det i hænderne) og trækker hætten fra sin kappe over hovedet, og er hermed skjult, indtil man siger noget, løber, trækker våben eller en fra ens hold siger noget til en.

Man er kun skjult for dem, som ikke så en trække hætten over hovedet.

Når man er skjult, skal alle andre lade som om, at de ikke kan se en.

Krav:
Mørk kutte/kappe med hætte